آخرین اخبار
کد مطلب: 80730
بلندقامتان ايران ششم شدند
تاریخ انتشار : 1393/06/30 07:16:31
نمایش : 1619
تيم ملي واليبال ايران در آخرين بازي خود در رقابت‌هاي قهرماني جهان برابر روسيه مغلوب شد و عنوان ششم مسابقات را کسب کرد.
به گزارش سلام لردگان ، تيم ملي واليبال مردان ايران در آخرين ديدار خود از سري رقابت‌هاي قهرماني جهان عصر امروز ساعت ۱۶:۱۰ در شهر غوچِ لهستان براي تعيين مقام‌هاي پنجم و ششم جهان به مصاف روسيه، پرافتخارترين تيم اين مسابقات (با ۶ طلا، سه نقره و سه برنز) رفت و با نتيجه ۳ بر صفر ( ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۸) مغلوب شد تا عنوان ششم اين دوره از مسابقات قهرماني جهان را کسب کند.

روسيه که قهرماني جام‌جهاني ۲۰۱۱، المپيک ۲۰۱۲ و ليگ جهاني ۲۰۱۳ را يدک مي‌کشد در دوره گذشته پيکارهاي قهرماني جهان نيز به عنوان پنجم دست يافته و امسال اگرچه بازي‌هايش را پرقدرت آغاز کرد، اما آسيب ديدگي چند بازيکن کليدي‌اش مانع شد تا به جمع چهار تيم برتر راه يابد. اين تيم با بهبود يافتن مصدومانش آمده بود تا حداقل عنوان دوره گذشته خود را تکرار کند.

در مقابل، ايران نيز که رقابت‌هاي جهاني امسال را با صعود از گروه مرگ، تحسين برانگيز آغاز کرد و با ارائه بازي‌هاي بي‌نظير شگفتي همگان را برانگيخت، در حالي براي کسب مقام پنجم جهان به ميدان رفت که بازيکنانش از مصدوميت‌هاي نو و کهنه رنج مي‌بردند.

ايران با تمام اين شرايطِ طاقت‌فرسا خود را براي رويارويي با روسيه آماده کرد، تيمي که پيش از اين موفق نشده در بازي‌هاي رسمي بر آن غلبه کند. يک بار در جام‌جهاني ۲۰۱۱، دو بار در ليگ جهاني ۲۰۱۳، يک بار در جام قهرمانان قاره‌ها ۲۰۱۳، يک بار در مرحله نهايي ليگ جهاني ۲۰۱۴ همۀ شکست‌هاي اين سال‌هاي ايران در برابر روسيه بود. ايران نتوانست در بازي امروز هم مقابل روسيه پيروز شود تا طلسم شکست‌ناپذيري روس‌ها برابر ايران همچنان پابرجا بماند.

تيم ملي واليبال ايران نيز در اين دوره از رقابت‌ها به عنوان يکي از نمايندگان قاره آسيا شرکت داشت و در سه ديدار دور مقدماتي (يک پيروزي و دو شکست) نتايج زير را به دست آورد تا با کسب رتبه ۱۹ مشترک به کار خود در اين رقابت‌ها پايان دهد.

ايران صفر - مصر ۳

ايران ۳ - ژاپن يک

ايران ۲ - ايتاليا ۳
 
پايان خبر/
مرجع : خبرگزاري فارس
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس